Menu
RSS
Drumuri sigure în județul Galați: Se asfaltează la Suceveni și Cerțești-Cotoroaia

Drumuri sigure în județul Galați: S…

Consiliul Județean Galați...

Al doilea protest consecutiv al angajaților de la Agenția pentru Protecția Mediului Galați

Al doilea protest consecutiv al ang…

Angajații din cadrul Agen...

Festivitatea de premiere la ediţia a XVI-a -  SNCSS "Anghel Saligny"

Festivitatea de premiere la ediţia …

Facultatea de Inginerie a...

Percheziții la persoane bănite de braconaj

Percheziții la persoane bănite de b…

În continuarea cercetăril...

CSM Arcada Galaţi a anunţat primul transfer pentru sezonul următor

CSM Arcada Galaţi a anunţat primul …

CSM Arcada Galaţi a anunţ...

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați are o nouă conducere

Universitatea „Dunărea de Jos” din …

Astăzi, 17 mai 2024, la U...

Veniţi la Versus Pub din Galaţi

Veniţi la Versus Pub din Galaţi

Duminică, 19 mai, ora 20:...

Ciolacu: Prin stabilitate și dezvoltare, putem să construim o Românie puternică în UE!

Ciolacu: Prin stabilitate și dezvol…

Premierul Marcel Ciolac...

Angajații Agenției pentru Protecția Mediului Galați au întrerupt spontan lucrul

Angajații Agenției pentru Protecția…

Joi, 16 mai, timp de două...

Prev Next

Luni, 27 Aprilie 2020 - Regional Press

ANOSR propune parteneriate cu inspectoatele, debirocratizare și suport pentru examene online

Aproximativ o treime dintre universitățile de stat continuă să ceară copii legalizate la dosarele de admitere și aproape tot atâtea spun că asigură egalitatea de șanse pentru persoanele cu dizabilități, dar fără metode concretere de admitere specială. Doar 2% dintre universități au prevederi de depunere a contestațiilor online, arată Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România.
ANOSR solicită: parteneriate între universități și inspectoratele școlare, pentru a ajuta elevii să susțină admiterea online ponderarea mediilor finale ale elevilor, în cazul examinării online, să fie adoptate prevederile OMENCS 6102/2016 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat în vederea debirocratizării procesului de confirmare.

Comunicatul integral:

“Admiterea în Învățământul Superior – deconectată de realitățile actuale

În aceste momente critice, puterea efectului perturbativ generat de criza actuală a influențat direct de flexibilitatea și capacitatea de adaptarea sistemul de învățământ. Este esențial să răspundem corespunzător provocărilor create de criza noului Coronavirus (Covid-19), inclusiv vizavi de procesul de admitere în Învățământul Superior (ÎS) prima etapă în accesarea studiilor superioare.
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a analizat procesul de admitere în universitățile de stat din România și a prezentat exemple de bună practică implementate de universitățile din lume. Analiza se încheie cu o serie de recomandări privind procesul de admitere în ÎS adresate decidenților și instituțiilor de învățământ superior.

Informațiile colectate au arătat că, deși Ordonanţa de urgenţă nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale a stabilit eliminarea cerinței de depunere a copiilor legalizate, în momentul de față 36% dintre universitățile de stat solicită obligatoriu prin regulamentul de admitere copii legalizate în unele situații specifice în cadrul procesului de admitere pentru ciclul licență.

O altă constatare arată că doar 34% dintre universitățile de stat civile cuprind în regulamentele de admitere prevederi ce asigură egalitatea de șanse în procesul de admitere pentru persoanele cu dizabilități, însă fără metode concrete de admitere specială adaptată acestora.

Referitor la existența unor proceduri de contestații, toate universitățile analizate prezintă o astfel de procedură, totuși, cu privire la posibilitatea depunerii contestațiilor online, doar 2 dintre universitățile analizate (4%) au asemenea prevederi, în restul cazurilor fiind necesară depunerea contestației la secretariatele facultăților sau al universității și doar în unele cazuri, studentul are posibilitatea de a participa la procesul de rezolvare a contestației.

Pentru a oferi oportunități echitabile candidaților în cadrul procesului de admitere online, solicităm încheierea unor parteneriate între instituțiile de învățământ superior din România și inspectoratele școlare județene. Astfel, în cazul în care un elev nu dispune de posibilitățile necesare pentru a susține admiterea online, aceasta să poată fi organizată și susținută în cea mai apropiată unitate de învățământ de domiciliul beneficiarului, pe dispozitivele unității respective, în condițiile și pe platformele stabilite de universități.

În continuare, este esențial să luăm în considerare impedimentele existente în procesul de predare și, astfel, propunem ponderarea mediilor finale ale elevilor, în cazul în care se va recurge la examinare online. Considerăm că notele obținute ca urmare a parcurgerii activităților de predare-învățare în mediul online, ar trebui să valoreze mai puțin decât cele obținute înainte de producerea pandemiei și, implicit, a suspendării activităților față-în-față cu elevii. Această abordare are scopul de a crea o „plasă de siguranță” pentru a diminua eventuale discriminări generate de posibilitățile reduse ale elevilor proveniți din medii dezavantajate. Practic, acest lucru oferă elevilor siguranța că mediile finale nu sunt influențate negativ de educația primită în mediul online.

Totodată, considerăm prioritară adaptarea prevederilor OMENCȘ nr. 6102/2016 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat în vederea debirocratizării procesului de confirmare. Punctual, solicităm Ministerului Educației și Cercetării amendarea OMENCȘ nr. 6102/2016, în ceea ce privește procedura confirmării, dar, mai mult decât atât, o serie de propuneri implementabile în universitățile românești, care să asigure veridicitatea documentelor și a confirmării online a candidaților.

De asemenea, pentru a eficientiza procesul de admitere, dintre solicitările prevăzute în analiză, amintim:

• stabilirea cu celeritate de către universități a platformelor utilizate pentru admiterea online, cu suport informatic din partea Ministerului Educației și Cercetării;
• stabilirea unor condiții speciale de admitere pentru elevii și studenții cu dizabilități și realizarea unui ghid instituțional cu pașii pe care trebuie să îi urmeze un candidat cu dizabilități, pentru a beneficia de o admiterea adaptată nevoilor sale;
• posibilitatea depunerii contestațiilor și confirmarea locului online;
• stabilirea unei perioade de depunere a dosarelor de concurs prelungite, raportat la anii anteriori;
• reducerea taxelor de admitere – la începutul acestui an universitar, ANOSR a constatat în analiza „Taxele nejustificate ale învățământului superior românesc” existența unor cuantumuri exagerate ale taxelor de admitere și o lipsă totală a fundamentării acestora;
• diferite beneficii financiare, precum amânarea termenului de achitare a primei tranșe a taxei de școlarizare, posibilitatea de a nu plăti taxa de înscriere la concursul de admitere candidaților care dovedesc că au fost grav afectați financiar de COVID-19;
• armonizarea regulamentelor de admitere actuale cu legislația în vigoare și eliminarea prevederilor obligatorii de legalizare a unor documente pentru concursul de admitere.

Deși prea puține universități aduc în discuție admiterea online, iar guvernanții nu oferă soluționări concrete ale nevoilor elevilor și studenților, educația rămâne o prioritate și pe durata pandemiei; tocmai din acest motiv, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România solicită o atenție mai mare acordată educației și măsuri realiste pentru actul didactic, încât să nu fie afectat interesul elevilor și studenților.

„Cu toate că a avut și are efecte dezastruoase, pandemia de COVID-19 ne oferă o oportunitate neașteptată de a reflecta asupra sistemului de învățământ superior românesc, inclusiv asupra metodelor de admitere. Viitorii studenți au nevoie de un sistem de admitere care să fie în egală măsură echitabil și eficient, care să se focuseze pe potențialul candidaților, dar și pe interesele și abilitățile acestora, și nu în ultimul rând să se plieze cât mai bine pe programul de studii pe care doresc să-l urmeze. Toate acestea ar trebui implementate ținând cont și de mediul socio-economic din care provin.” – a declarat Petrișor-Laurențiu ȚUCĂ, președintele ANOSR

Citeşte mai departe ...

Spaniolul Rafael Nadal nu crede în reluarea prea curând a circuitului ATP

  • Publicat în Sport

Cotidianul francez sportiv L Equipe informează că tenismanul spaniol Rafael Nadal, numărul 2 mondial, s-a declarat „foarte pesimist" în privinţa şanselor de reluare a circuitului profesionist ATP în condiţii „normale", din cauza pandemiei de coronavirus. „În tenis, trebuie să călătoreşti în fiecare săptămână, să stai la hotel, să mergi în diferite ţări. Chiar dacă meciurile s-ar juca fără public, organizarea unei competiţii necesită participarea a numeroase persoane. La nivel internaţional, văd o problemă serioasă", a precizat Nadal în cadrul unui chat organizat de Federaţia spaniolă de tenis. În urmă cu câteva zile, spaniolul, cu 19 titluri de Mare Şlem în palmares, şi-a exprimat deja dubiile în privinţa desfăşurării unui mare turneu „pe termen scurt sau mediu". Tenisul mondial este oprit de la începutul lunii martie şi până la jumătatea lunii iulie, cel puţin, după amânarea unor turnee precum cel de la Roland Garros şi anularea istorică a celui de la Wimbledon. Nadal s-a aliat printre alţii, cu sârbul Novak Djokovic şi elveţianul Roger Federer, pentru a apăra crearea unui fond de ajutorare a jucătorilor puşi în dificultate de oprirea tenisului mondial. Pentru spaniol însă prioritatea rămâne lupta împotriva pandemiei. „Am trăit o perioadă foarte grea de o lună şi jumătate cu numeroase pierderi ireparabile şi altele mai puţin importante, dar care vor provoca o mare suferinţă în societate pe plan economic. Sper că asta nu va dura decât câteva luni", a mai precizat Rafa Nadal, care a lansat luna trecută, împreună cu baschetbalistul Paul Gasol, un apel către sportivii spanioli pentru a dona bani Crucii Roşii.

Citeşte mai departe ...

55.000 de euro s-au licitat pentru un tricou al lui Maradona

  • Publicat în Sport

DPA a transmis că un tricou donat de fostul mare fotbalist argentinian Diego Maradona a fost vândut la licitaţie pentru 55.000 de euro, în weekend, pentru a ajuta o organizaţie caritabilă din Napoli, oraş în care sud-americanul este un adevărat idol şi care a fost afectat de pandemia de coronavirus. „Sunt mişcat să vă spun că după 33 de ani mă voi despărţi de acest tricou'', a declarat fostul fundaş Ciro Ferrara, care a debutat pentru naţionala Italiei contra lui Maradona şi a primit tricoul de la decarul argentinian după acest amical jucat în iunie 1987. Cei doi au fost coechipieri la Napoli, câştigând titlul în Serie A în 1987 şi 1990.
Fostul fundaş italian a creat Fundaţia Cannavaro Ferrara, împreună cu fraţii Fabio şi Paolo Cannavaro, toţi fiind născuţi în Napoli. „Am mai câştigat un meci, Ciro Ferrara'', a scris Maradona pe Facebook. „Poate cel mai important. Am câştigat împreună, cum am făcut-o întotdeauna ... Sunt onorat că am contribuit pentru a ajuta oamenii să cumpere bunuri de consum în acest moment fără precedent'', a mai spus Maradona. Ferrara a anunţat că în urma licitaţiei s-au strâns în total 85.000 de euro, din vânzarea de obiecte care au aparţinut altor 26 de fotbalişti în afara lui Maradona. Suma obţinută va fi folosită pentru ajutorarea persoanelor ale căror activităţi au fost afectate de pandemie.

Citeşte mai departe ...

Google lansează platforma online „Google pentru IMM-uri”

Google lansează un site cu instrumente și consultanță gratuite pentru întreprinderile mici și mijlocii din România, sub numele „Google pentru IMM-uri” și disponibil la adresa: www.events.withgoogle.com/google-pentru-imm-uri.

Noua platformă, ce are și suportul Consiliului Național al IMM-urilor, și își dorește să faciliteze și să susțină digitalizarea afacerilor românești, indiferent de industrie. Principalul scop al proiectului este să susțină companiile din „offline”, afectate de măsurile de distanțare socială și izolare impuse de pandemia COVID-19, care vor să învețe cum să activeze online.

Platforma „Google pentru IMM-uri” este organizată în 3 secțiuni:

  • În prima, antreprenorii se vor familiariza cu o suită de instrumente Google gratuite, menite să-i ajute să gestioneze relația cu clienții, să administreze un spațiu online pentru afacerea lor, să descopere interesele consumatorilor și nu în ultimul rând, să găsească oportunități internaționale, dacă se gândesc la extindere.

  • A doua secțiune se concentrează pe consultanța online de care antreprenorii pot beneficia dacă se înscriu pe site. Aceștia au acces la sesiuni individuale de consultanță ținute de către traineri specializați, prin care vor învăța cum să utilizeze instrumentelele Google, să își clarifice nedumeririle privind activitatea online a afacerii lor și să primească sfaturi despre gestionarea digitală a afacerii în timpuri de criză.

  • Cea din urmă secțiune pune la dispoziția IMM-urilor o listă de servicii și produse oferite de diverse companii afacerilor care doresc să-și îmbunătățească prezența online. Resursele sunt diverse, de la opțiuni de vânzare digitală, implementarea plăților online și eficientizarea muncii de la distanță și până la inițiative din partea autorităților publice. Google va continua să adauge constant resurse în această secțiune

DanOros minDan Oros, Head of Marketing Google România:

Este o perioadă dificilă pentru toate companiile, dar mai ales pentru IMM-urile care își desfășoară întreaga activitate în offline. Prin site-ul “Google pentru IMM-uri” ne propunem să venim în ajutorul celor care ar putea să îşi continue o parte din activitate în online, dar din păcate nu au cunoştinţele sau resursele necesare pentru a face pasul din offline în online. Atât consultanța, cât și resursele Google disponibile pe acest site sunt gratuite.”

Florin Jianu Președintele Consiliului Național al IMM urilorFlorin Jianu, Președintele Consiliului Național al IMM-urilor:

Consider că transformarea digitală este un proces cheie în această perioadă de schimbare a întregii societăţi, proces care va ajuta IMM-urile să îşi menţină şi să îşi îmbunătăţească performanţele şi competitivitatea. Recomand şi susţin iniţiativa Google de a pune la dispoziţie o platformă integrată pentru acces la resurse şi consultanță"

Citeşte mai departe ...

COVID-19: Producătorii acreditați de echipamente și materiale sanitare, incluși într-o bază de date națională

Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) a lansat aplicaţia „Registrul Naţional al Producătorilor” de echipamente, dispozitive medicale şi nemedicale, materiale de necesitate destinate populaţiei în lupta cu COVID-19, potrivit unui comunicat de presă.

Prin intermediul acestei aplicaţii, toţi producătorii români, care au obţinut deja acreditarea pentru producţia de echipamente medicale, vor trebui să se înscrie în acest registru, pentru a avea o bază de date la nivel naţional, în vederea unei mai bune coordonări în lupta împotriva noului tip de coronavirus.

Pe lângă faptul că, odată cu înregistrarea în această bază de date, coroborarea cererii cu oferta se va realiza în timp util, instituţiile de interes sau utilitate publică şi cetăţenii vor putea să obţină mult mai repede echipamentele, produsele şi serviciile de care au nevoie.

Dezvoltarea unei reţele de producători interni de astfel de echipamente va echilibra strategic, totodată, necesitățile României, în condițiile în care, până acum solicitările din teritoriu au fost acoperite doar cu produse de import. În același timp, o producție crescută în acest domeniu, va permite României și întrarea în cercul exportatorilor de produse cu valoare adăugată, potrivit unor proiecții de dezvoltare ulterioară.

Baza de date va fi utilă pentru a realiza o interacţiune între operatorii economici sau instituţiile de interes sau utilitate publică ce au nevoie de produse, echipamente şi servicii în lupta cu COVID-19 şi cei care le produc sau importă.

Înscrierea se realizează în platforma csu.prevenire.gov.ro, prin intermediul căreia se solicită şi eliberează Certificatele de Situaţie de Urgenţă.

Pentru înscriere, operatorii economici îşi vor crea un cont şi vor accesa secţiunea Formulare/ Înscriere producător la link-ul: https://csu.prevenire.gov.ro/request-rnp-form .

Citeşte mai departe ...

Multe necunoscute în modul cum sunt tratați muncitorii sezonieri români în Germania

  • Publicat în Social

Avocatul Poporului a solicitat, zilele trecute, autorităţilor germane informaţii despre siguranţa sanitară a muncitorilor români sezonieri, după ce au apărut mai multe știri despre problemele medicale cu care se confruntă această categorie de angajați în Germania.

avocat popor renate weber principii comunicareÎn contextul dezvăluirilor din presă privind condiţiile în care sunt cazaţi şi lucrează muncitorii plecaţi din România pentru activităţi sezoniere în agricultură în Germania, Avocatul Poporului a trimis o scrisoare ministrului federal al Muncii din Germania, Hubertus Heil, precum şi preşedintelui Comisiei pentru petiţii din Parlamentul german, Marian Wendt, solicitând lămuriri privind situaţia muncitorilor români sezonieri”, informează printr-un comunicat de presă dat publicității.

Instituția de drept aflată în slujba cetățeanului român a solicitat autorităţilor germane să precizeze:

dacă angajatorilor germani li s-a permis aducerea muncitorilor sezonieri după ce au făcut dovada respectării, în locurile de cazare şi cele de muncă, a standardelor de igienă fireşti în această perioadă,

- ce s-a întâmplat şi ce se va întâmpla cu muncitorii sezonieri depistaţi cu coronavirus?

dacă există posibilitatea instituirii izolării sau a carantinei, cu posibilitatea de a munci pentru muncitorii nou sosiţi, care trebuie să lucreze separat de ceilalţi angajaţi timp de 14 zile şi nu au voie să părăsească sediul companiei,

- ce se întâmplă cu muncitorii sezonieri care se îmbolnăvesc şi au nevoie de asistenţă medicală, cine le pune la dispoziţie medicamente şi în ce condiţii au acces la asistenţă medicală specializată în spital?

Avocatul Poporului menţionează, totodată, că Germania nu are un omolog al Avocatului Poporului/ Ombudsman la nivel federal, pentru un dialog direct.

Citeşte mai departe ...

Ciolacu (PSD) atac dur: "Guvernul acesta de incompetenţi nu ia măsuri de sprijin pentru populaţie"

Într-un mesaj publicat duminică, pe Facebook, Marcel Ciolacu acuză guvernul PNL că „a împrumutat peste 10 miliarde de euro din decembrie anul trecut, […] dar vedem o scădere dramatică a nivelului de trai”.

Totodată, liderul PSD îl critică în termeni duri pe ministrul de Finanţe şi afirmă că premierul Ludovic Orban “ar trebui să scape de el pentru că ne face rău tuturor”.

"Guvernul PNL a împrumutat peste 10 miliarde de euro din decembrie anul trecut. Ce a făcut PNL cu aceşti bani? Nu ştie nimeni. Dar vedem o scădere dramatică a nivelului de trai. Mulţi români abia dacă mai au bani pentru o lună ca să supravieţuiască.

Economia este cu un picior în groapă. Guvernul nu are niciun plan de redresare economică. Rezultatul? Şomaj şi sărăcie, asta ne aşteaptă. Austeritate! Consiliul Fiscal vorbeşte despre o cădere de 9%, despre un deficit bugetar de peste 10% din PIB, iar agenţiile de rating estimează o explozie a datoriei în PIB la peste 43%.

Toate cele 3 mari agenţii de rating au redus perspectiva de la Stabil la Negativ. Adică ZERO încredere în actualul guvern! Să ne aducem aminte datele oficiale. În noiembrie şi decembrie 2019, Guvernul PNL a risipit peste 17 miliarde lei din banii publici pentru despăgubiri, plăţi electorale către primarii PNL, avansuri, rambursări de TVA fără verificare către firme de casă şi achiziţii la preţ dublu de la firme prietene. Reduceri de taxe în favoarea băncilor.

PSD a lăsat economia cu creştere economică de peste 4%, cu un deficit bugetar de 2,8% din PIB, o rezervă financiară de 25 miliarde lei şi o pondere a datoriei de 34,6% din PIB.De când a venit la putere Guvernul lui Iohannis vedem împrumuturi, împrumuturi şi iar împrumuturi. Pe ce s-au dus aceşti bani, pentru că nu se vede nimic!? Au trecut 42 de zile din starea de urgenţă şi nu există nicio măsură efectivă de protejare a puterii de cumpărare a populaţiei şi de sprijin pentru companii. Dar la #propagandă ieftină PNL e campion. Seară de seară românii aud de la Orban şi Iohannis: „vom face”, “vom analiza”, “vom evalua”. În realitate nu se întâmplă nimic concret.

Polonia are deja funcţional “Scutul pentru apărarea populaţiei şi firmelor împotriva efectelor crizei coronavirus”. Polonia ajută populaţia şi firmele cu un program de 10-15% din PIB.La noi NIMIC! Au trecut 42 de zile şi mulţi dintre oamenii pe care i-aţi trimis în şomaj nu au primit niciun leu. Au trecut 42 de zile şi niciun IMM nu a primit vreun leu sprijin. Cu platforma IMM Invest v-aţi făcut de râs. #catufantastic nu a fost în stare să facă un site ca să susţină IMM-urile, le bagă în faliment şi lasă oamenii fără locuri de muncă. Altfel, #catufantastic e atacat cibernetic de ozn-uri. Orban ar trebui să aibă măcar acum mintea cea de pe urmă şi să scape de el pentru că ne face rău tuturor.

Guvernul acesta de incompetenţi nu ia nicio măsură reală de sprijin pentru populaţie şi companii tocmai pentru a duce economia în prăpastie. Urmează să se vaite că nu mai sunt bani de pensii şi salarii. Au început deja! Iar după ce pun economia în gard, vor cheamă Fondul Monetar Internaţional să-i ajute pentru că sunt incapabili.

Testaţi cât mai mult ca să reporniţi economia! Altfel vom avea tăieri de salarii şi pensii, milioane de şomeri şi o scădere dramatică a nivelului de trai", a scris liderul PSD, pe pagina sa de Facebook.

Citeşte mai departe ...

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului: Față de 2019, înmatriculările de firme au scăzut cu peste o treime în primul trimestru

În primele trei luni din 2020 au fost înmatriculate 27.129 de firme, față de 42.034 în primul trimestru din 2019, ceea ce reprezintă o scădere de 35,46%.

Dintre cele 27.129 de firme, 19.220 sunt SRL, 5.720 sunt persoane fizice autorizate (PFA), iar restul întreprinderi individuale și familiale (II, IF).

Cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în municipiul Bucureşti, respectiv 4.547 (minus 2,09% comparativ cu ianuarie-martie 2019), şi în judeţele Cluj - 1.438 (minus 22,02%), Iaşi - 1.260 (minus 28,81%) şi Ilfov -1.254 (minus 3,02%).

La polul opus, numărul cel mai mic de înmatriculări a fost consemnat în judeţele Ialomiţa - 197 (minus 54,50%), Caraş-Severin - 226 (minus 45,93%) şi Mehedinţi - 237 (minus 50,73%).

În niciun judeţ nu s-au înregistrat creşteri ale numărului de înmatriculări de persoane fizice şi juridice.Domeniile în care au fost realizate cele mai multe înmatriculări sunt comerţul cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor - 5.839 (minus 34,25%), construcţii - 3,550 (minus 24,39%) şi transport şi depozitare - 2.961 (minus 3,55%).

Citeşte mai departe ...

O "vizită" la Casa „Hortnesia Papadat Bengescu”

"O vizită la Casa „Hortnesia Papadat Bengescu”, secție a Muzeului de Istorie „Paul Păltănea” Galați este musai să faceți, mai ales dacă sunteți din județul Galați. Este ca o matimă despre care toată lumea trebuie să afle. Noi vă propunem astăzi o călătorie online, la Ivești, localitatea natală a prozatoarei Hortensia Papadat Bengescu (1876-1855), care a debutat în literatură la vârsta de 43 de ani.

Odată ce pășiți pragul Casei „Hortnesia Papadat Bengescu”, aveți ocazia să descoperiți și alte personalități iveștene: Ștefan Petică –poet simbolist, ziarist, publicist, traducător, I. Valerian - scriitor, publicist, editor, memorialist, Generalul Eremia – Teofil Grigorescu - specialist tehnic militar, erou naţional, Casandra Lupescu - medic, poet, turist

Hortensia Papadat Bengescu s-a născut la Iveşti în casa care acum îi poartă numele, şi a locuit cu familia sa primii doi ani şi jumătate de viaţă, după care familia se mută odată cu noua garnizoană militară a tatalui, Dimitrie Bengescu, la Tecuci.

Între anii 1922-1923 are loc prima reparaţie capitală a sediului Garnizoanei militare de la Iveşti. Între 1938-1939 are loc cea de a doua reparaţie a localului, moment în care se înlocuiește vechea tencuială şi se schimbă acoperișul. Tot acum se pun ţiglă şi olane noi din ceramică. În cazul ambelor reparaţii cheltuielile au fost suportate de Ministerul de Război.

Odată cu desfiinţarea ultimei subunităţi militare din Iveşti, Ministerul Apărării Naţionale renunţă la localul vechiului sediu al Garnizoanei, clădirea intrând în patrimoniul Sfatului Popular (Primăria) al comunei din Iveşti. Între anii 1956-1966 în actualul local a funcţionat Şcoala Tehnică Viticolă de 4 ani, iar din 1966 devine sediul Dispensarului veterinar al comunei Iveşti, unitate sanitară care funcţionează până în 2006. În aceeaşi perioadă aici a funcţionat în paralel şi oficiul poştal din Iveşti.

Din 2006, la solicitarea prof. Gheorghe Frătiţă, Consiliul Local Iveşti este de acord ca localul actualei Case "Hortensia Papadat Bengescu" să treacă în patrimoniul Consiliului Judeţean Galaţi și în administrarea Muzeului de Istorie Galaţi.

În 20 iulie 2009 se inaugurează Casa „Hortensia Papadat Bengescu”, secţie a Muzeului de Istorie Galaţi cu expoziţia de bază „Personalităţi Iveştene” în cadrul căreia se regăsesc materiale documentare şi obiecte care au aparţinut amfitrioanei şi unor membri marcanţi ai culturii şi istoriei Iveştilor. Din anul 2019, expoziția de bază a fost regândită, dându-se interiorului Casei o altă înfățișare."

94376317_2591311477750167_8047859472422404096_o.jpg94779514_2591311311083517_1016383042568060928_o.jpg94913868_2591310577750257_4817631787624693760_o.jpg94922549_2591312671083381_1173498911965315072_o.jpg95327490_2591311081083540_7640636460399329280_o.jpg95410381_2591311191083529_5784635844593713152_o.jpg

Citeşte mai departe ...

Au înflorit bujorii la Grădina Botanică din Galați!

"Este o nebunie de frumusețe la Grădina Botanică Galați! Au înflorit bujorii! Știm, nu puteți să-i vedeți pe viu, dar măcar să vă bucurați de ei virtual! Sănătate, tuturor !
Încă nu puteți vizita Grădina Botanică dar nu vrem să vă privăm de frumusețile care înfloresc în această perioadă la noi! Chiar dacă e doar virtual, măcar să vă bucurați privirea și sufletul cu florile din Grădina Botanică. Astăzi vă prezentăm clematita (Clematis sp.). Sănătate, tuturor ! #totulvafibine", transmit reprezentanții.

94421021_2899147586842365_5994038229240643584_o.jpg94238537_2899147536842370_8885168303169863680_o.jpg94906157_2899147713509019_6433845680669720576_o.jpg

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Taguri