Menu
RSS
Ediția 2021 a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România se va desfășura online

Ediția 2021 a Târgului de Carte Gau…

Aproape 70 de participanţ...

Coronavirus România: Aproape 1000 de persoane la ATI

Coronavirus România: Aproape 1000 d…

Potrivit datelor Com...

Peste 120 de sancțiuni pentru nerespectarea măsurilor de prevenție COVID-19 în timpul stării de alertă

Peste 120 de sancțiuni pentru neres…

Polițiștii din cadrul Ins...

Victorie scontată la fileu

Victorie scontată la fileu

CSM Arcada Galaţi a întâl...

Baschetbaliştii de la CSM Galaţi au plecat la Focşani după patru puncte

Baschetbaliştii de la CSM Galaţi au…

Echipa gălăţeană antrenat...

Lucrări avansate la depozitul ecologic de deşeuri menajere de la Valea Mărului

Lucrări avansate la depozitul ecolo…

Se lucrează în ritm alert...

Thriller în sala Dinamo: CSM Arcada a condus cu 2-1 dar a trebuit să se mulţumească în final cu un singur punct

Thriller în sala Dinamo: CSM Arcada…

Partida Dinamo - CSM Arca...

Campioana României şi-a recuperat cele 2 puncte

Campioana României şi-a recuperat c…

S-a făcut dreptate până l...

Anunț vaccinare! Etapa a II-a

Anunț vaccinare! Etapa a II-a

Începând de luni, 1 marti...

Cum va fi vremea în martie. Temperaturi mai mari decât cele normale

Cum va fi vremea în martie. Tempera…

Conform ANM, în martie te...

Prev Next

Trei licee din Galați sunt unități pilot în domeniul educației media

infografic4 sfaturi online learningColegiul Național Costache NegriLa început de an, Ministerul Educației și Cercetării împreună cu Centrul pentru Jurnalism Independent au propus unităților de învățământ liceal din România un program pilot de intervenție educațională în domeniul educației media (media literacy).

Astfel, liceele din toată țara au fost invitate să intre în competiție pentru a deveni școli-pilot-media și, totodată, să transmită dosarul de candidatură către inspectoratul școlar județean unde școala este arondată, până la finalul lunii ianuarie. Analiza candidaturilor și selecția dosarelor depuse au fost finalizate pe 2 februarie astfel că, după avizarea de către MEC a școlilor care vor funcționa cu statut de școală-pilot-media în programul anunțat, s-a făcut publică și lista celor 100 de licee admise.

A contat la selecție participarea anterioară a unităților de învățământ sau a cadrelor didactice la programe de educație media șiColegiul Național Mihail Kogălniceanu funcționarea unității de învățământ liceal ca unitate de învățământ pedagogic.

Din Galați trei unități școlare au dobândit statut de școli-pilot-media: Colegiul Național ”Costache Negri”, Colegiul Național ”Mihail Kogălniceanu”, Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza”Colegiul Național Alexandru Ioan Cuza

Citeşte mai departe ...

Consiliul Național al Elevilor: “Ministerul Educației își asumă, practic, o fragmentare extremă a anului școlar și un dezechilibru semnificativ între semestre”

Comunicatul Consiliului Național, prin care organizația își prezintă și propria propunere de structură a anului școlar:

“Poziția Consiliului Național al Elevilor cu privire la structura anului școlar 2021-2022

În cursul zilei de astăzi, Ministerul Educației a aprobat structura anului școlar 2021- 2022, fără, însă, a supune dezbaterii publice un astfel de proiect și fără a ține cont, în esență, de opiniile reprezentanților societății civile.

La momentul de față, majoritatea unităților de învățământ preuniversitar din România nu dispun de unități de aer condiționat. Astfel, organizarea cursurilor până la mijlocul lunii iunie (începutul lunii iulie, pentru elevii din învățământul profesional și tehnic) afectează în mod direct calitatea actului educațional, elevii și profesorii fiind nevoiți să participe la cursuri în condiții de disconfort termic semnificativ. De aceea, este absolut necesar ca anul școlar să înceapă în prima zi de luni din septembrie 2021, astfel încât cursurile, sesiunile practice din învățământul tehnic, profesional și vocațional, dar și examenele naționale să se desfășoare în condiții optime.

Mai mult, fragmentarea semestrului I creează confuzie în sistem și generează fenomenul „goana după note”. De aceea, susținem decizia ca semestrul I să se încheie înainte de începerea vacanței de iarnă, însă atragem atenția asupra unei structuri inegale și dezechilibrate a semestrelor, întrucât semestrul I este compus din 14 săptămâni de cursuri, iar, cel de-al II-lea, din 20 de săptămâni.

Având în vedere nevoia de organizare logică a arhitecturii anului școlar viitor, Consiliul Național al Elevilor prezintă public proiectul de structură a anului școlar 2021- 2022, pe care l-a înaintat și Ministerului Educației, spre analiză:

- Semestrul I – 16 săptămâni, după cum urmează:

o Cursuri: luni, 16 septembrie 2021 – miercuri, 22 decembrie 2021;
o Vacanță pentru grădinițe și clasele primare: sâmbătă, 23 octombrie 2021 – duminică, 31 octombrie 2022.

 Vacanță de iarnă/intersemestrială: joi, 23 decembrie 2021 – duminică, 9 ianuarie 2022;
 Semestrul al II-lea – 18 săptămâni, după cum urmează:
Cursuri: luni, 10 ianuarie 2022 – joi, 14 aprilie 2022;
Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 – duminică, 1 mai 2022;
Cursuri: luni, 2 mai 2022 – vineri, 3 iunie 2022;

De asemenea, propunem ca, pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar să aibă 32 de săptămâni de cursuri şi să se încheie la data de 20 mai 2022, iar, pentru clasa a VIII-a, anul şcolar să aibă 33 de săptămâni de cursuri şi să se încheie la data de 27 mai 2022.„Criticăm cu fermitate decizia Ministerului Educației privind structura anului școlar 2021-2022. Aprobând o astfel de structură, ministerul își asumă, practic, o fragmentare extremă a anului școlar și un dezechilibru semnificativ între semestre. Atragem atenția faptul că o astfel de măsură a fost aprobată și în timpul ministeriatului Ecaterinei Andronescu, iar, la acel moment, atât elevii, cât și părinții și profesorii s-au poziționat puternic împotriva unei astfel de inițiative. Solicităm ministrului educației să acționeze cu responsabilitate și să nu amâne începerea anului școlar în mod nenecesar. Acest lucru va conduce la încheierea cursurilor la începutul lunii iunie/mijlocul lunii iulie (pentru elevii din învățământul profesional), în condiții de disconfort termic extrem. Nu asta înseamnă educație de calitate.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

 

Citeşte mai departe ...

Apel către părinți al Ministerului Sănătății: „Înainte să duci copilul la școală, fii atent la cum se simte”

Mesajul ministerului este unul general:

„Pentru ca școlile să rămână deschise este nevoie de un efort comun. Este în puterea fiecărui părinte să contribuie la oprirea pandemiei și la menținerea în școli a unui mediu sigur pentru copii, părinți, profesori și întreaga comunitate.

Înainte să duci copilul la școală, fii atent la cum se simte. Cele mai frecvente simptome pentru COVID-19 sunt febra, tusea uscată, pierderea gustului și mirosului, durerile musculare, nasul înfundat, durerile de cap sau de gât și diareea.Dacă observi chiar și o parte din aceste simptome la copilul tău, îți recomandăm să îl ții acasă și să iei legătura cu medicul de familie cât mai repede”.

Reamintim că ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a făcut același apel în conferința comună cu secretarul de stat Andreea Moldovan, dinaintea redeschiderii școlilor, pe 27 ianuarie.

„Atunci când vor începe școlile, dacă aveți copilul cu orice fel de simptom, țineți-l acasă, nu-l trimiteți la școală, poate să-i facă rău lui și poate să le facă rău multor altor oameni, nu numai copiilor ci și celor de acasă, e important. Dacă are orice fel de simptom, lăsați-l să stea acasă”, spunea Vlad Voiculescu, citat de edupedu.ro.

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Taguri