Menu
RSS
Un gălățean a lăsat fără gaze peste 1.000 de oameni din mai multe cartiere

Un gălățean a lăsat fără gaze peste…

Alimentarea cu gaze natur...

150 de copii gălăţeni gălăţeni şi focşăneni au făcut istorie la Cupa Unirii

150 de copii gălăţeni gălăţeni şi f…

O iniţiativă lăudabilă în...

Finanțări de până la 100.000 euro și formare antreprenorială pentru studenții UDJ Galați

Finanțări de până la 100.000 euro ș…

Universitatea „Dunărea de...

Virginia Woolf, o scriitoare între cele două războiae mondiale

Virginia Woolf, o scriitoare între …

Atunci când va veni ziua ...

Consiliul Județean cumpără laptopuri și tablete pentru școlile speciale din județul Galați

Consiliul Județean cumpără laptopur…

Consiliul Județean Galați...

Ministrul Transporturilor: Anul acesta începe construcţia primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova

Ministrul Transporturilor: Anul ace…

Ministrul Transporturilor...

Marcel Ciolacu: La 163 de ani de la Unirea Principatelor, românii au nevoie mai mult ca oricând de unitate şi stabilitate

Marcel Ciolacu: La 163 de ani de la…

Preşedintele PSD, Marcel ...

Școlile vor primi, de marți, kit-urile pentru testare de salivă

Școlile vor primi, de marți, kit-ur…

Noile teste de salivă car...

Simona Halep şi Sorana Cîrstea au pierdut dramatic în optimi la Australian Open

Simona Halep şi Sorana Cîrstea au p…

Tenismena Simona Halep a ...

Prev Next

ENGIE România: „Nu toți clienții sunt eligibili pentru măsurile de plafonare și compensare” Recomandat

ENGIE România: „Nu toți clienții sunt eligibili pentru măsurile de plafonare și compensare”

„Majorarea prețurilor de vânzare a gazelor naturale este cauzată de creșterea fără precedent a prețurilor de achiziție ca urmare a dezechilibrului între cerere și ofertă, creșteri de preț care nu sunt sub controlul ENGIE România, fiind determinate de mecanisme de piață”, informează oficialii companiei. Aceste majorări au afectat, mai ales, clienții care au reînnoit sau au încheiat un contract nou de gaze naturale, în a doua parte a anului 2021, când prețurile de achiziție au cunoscut maxime istorice.

ENGIE România a aplicat, conform legii, măsurile de plafonare și compensare, însă nu toți clienții întrunesc criteriile de eligibilitate, afirmă oficialii companiei.

Astfel, dintr-un total de 1.742.544 de facturi emise clienților casnici pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie, pentru 946.772 de facturi au fost aplicate măsurile de plafonare și compensare, în baza criteriilor stabilite de lege. Pentru alte 795.772 de facturi nu au fost întrunite condițiile de eligibilitate stipulate de lege (fie din punct de vedere al prețului, fie al intervalelor de consum prevăzute). Prin urmare, pentru acestea, nu au putut fi aplicate măsurile de plafonare sau compensare, potrivit oficialilor ENGIE.

Astfel, pentru 460.907 facturi, prețul contractual s-a situat sub prețul minim de referință prevăzut de lege (de 0,125 lei/kWh), iar pentru restul de 334.865 de facturi nu au fost aplicate măsurile de sprijin, întrucât nu s-au încadrat în categoriile de consum eligibile pentru aplicare.

În plus, aproximativ 30.000 de clienți au beneficiat de ajutoarele pentru categoriile vulnerabile, iar  jumătate dintre aceștia s-au încadrat și la măsurile de plafonare și compensare.

„Măsurile de sprijin au fost comunicate tuturor clienților noștri și vom continua demersurile de informare despre criteriile de eligibilitate pentru aplicarea acestora. Dacă, în cazuri excepționale, sunt identificate inadvertențe în procesarea facturilor, ENGIE Romania tratează fiecare caz în parte și, dacă se impune, realizează rectificările necesare, potrivit legii”, conform sursei citate.

ENGIE România precizează că, pentru a beneficia de schema de suport pentru consumatorii casnici, conform legii, titularul de contract trebuie să fie o persoană fizică. Clienții non-casnici, printre care IMM-urile și microîntreprinderile, trebuie să transmită, conform legii, o cerere însoțită de o declarație pe proprie răspundere că aparțin acestei categorii pentru a beneficia de schema de sprijin.

Facturile sunt emise zilnic, în funcție de intervalul de citire, și reprezintă contravaloarea consumului din ultimele 30 de zile de la data citirii sau autocitirii contorului de client. O dată la trei luni, operatorul de distribuție realizează o regularizare a consumului, cu condiția ca acestuia să i se permită accesul la contor, în caz contrar furnizorul facturează convenția de consum agreată cu clientul în momentul semnării contractului.

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

înapoi la partea de sus

Taguri