Menu
RSS
Ritualul spălării picioarelor, la Catedrala din Galați: o dovadă a iubirii aproapelui

Ritualul spălării picioarelor, la C…

În Joia Mare, Înaltpreasf...

Ciolacu, mesaj de Ziua Tineretului: Vom avea confirmarea că am acţionat în direcţia cea bună dacă tinerii noştri îşi vor creiona aspiraţiile pentru viitorul lor aici

Ciolacu, mesaj de Ziua Tineretului:…

Premierul Marcel Ciolacu ...

Este oficial: Marian Barbu este noul rector al UDJ Galați

Este oficial: Marian Barbu este nou…

Senatul Universității a...

Premierul Ciolacu, mesaj pentru pensionari: Îi asigur că rămânem la fel de hotărâți cu privire la plata pensiilor recalculate în septembrie

Premierul Ciolacu, mesaj pentru pen…

Premierul Marcel Ciolacu ...

Intersecția străzilor Oltului și Vrancei, închisă traficului rutier timp de trei săptămâni

Intersecția străzilor Oltului și Vr…

Pentru executarea lucrări...

Palmeres frumos pentru Galați și la Olimpiadele de Științe exacte

Palmeres frumos pentru Galați și la…

Vești bune de la Olimpiad...

Dan Nica, victorie în PE: Industria oțelului a fost recunoscută ca industrie strategică la nivelul Uniunii Europene!

Dan Nica, victorie în PE: Industria…

Industria oțelului a fo...

Se redeschid două zone tematice la Grădina Botanică Galați: Grădina Senzorială și Botanica Distractivă

Se redeschid două zone tematice la …

Începând cu data de 1 mai...

Jandarmeria Galați caută ofițer psiholog

Jandarmeria Galați caută ofițer psi…

Inspectoratul de Jandarmi...

Prev Next

Galațiul, printre orașele cu cele mai eficiente măsuri împotriva poluării Recomandat

Galațiul, printre orașele cu cele mai eficiente măsuri împotriva poluării

Observatorul Român de Sănătate a realizat un top referitor la măsurile întreprinse pentru reducerea poluării aerului, în ultimii doi ani, de cele mai mari 15 orașe din România.

”Primăriile care acționează cel mai decis în direcția reducerii poluării sunt Brașov, Galați și Cluj-Napoca. Cel mai puțin preocupate de reducerea poluării și efectele acesteia asupra sănătății locuitorilor sunt primăriile Brăila, Bacău și Constanța”, se arată în concluziile raportului publicat.

Ordinea în clasament este următoarea: Brașov 4,8 stele (din 10 posibile), Galați 4,7, Cluj-Napoca 4,6, Iași 4,5, Oradea 4,2, București 4,1, Timișoara și Arad 3,9, Ploiești 3,8, Craiova 3,7, Pitești 3,6, Sibiu 3,2, Brăila 2,9, Bacău 2,3 și Constanța 1,3.

”La fel ca în ediția precedentă a clasamentului, niciuna dintre marile primării din România nu a reușit să acumuleze măcar jumătate din scorul maxim posibil acordat pentru acțiunile împotriva poluării”, se menționează în concluziile raportului.

Raportul remarcă faptul că niciunul dintre cele 15 orașe incluse în analiză nu are stabilite zone cu emisii scăzute, în contextul în care statisticile din decembrie 2020 arată că jumătate dintre autoturismele din România sunt mai vechi de 15 ani.

Se mai menționează faptul că doar 8 primării au achiziționat mijloace de transport în comun cu propulsie electrică în ultimii 2 ani, însă o parte dintre ele încă așteaptă ca acestea să le fie livrate. De asemenea, doar 6 primării dintre cele 15 au achiziționat tramvaie sau troleibuze în ultimii 2 ani. 3 dintre orașele analizate nu au rețea de tramvai sau troleibuz.

Topul a fost realizat pe baza unei grile de evaluare cuprinzând 20 de indicatori organizați în cinci domenii: intervenții economice, administrative și comportamentale pentru reducerea poluării aerului, infrastructura, indicatori direcți de poluare a aerului.

Observatorul Român de Sănătate recomandă autorităților locale implementarea cât mai rapidă a următoarelor măsuri:

- încurajarea utilizării modurilor active de transport, precum bicicletele sau vehiculele electrice;

- stabilirea unor zone cu emisii scăzute, unde au acces doar vehicule care respectă standarde ridicate de poluare;

- scutiri de taxe pentru mașinile care poluează puțin (existente în Belgia sau Franța);

- modernizarea transportului public în comun prin scoaterea din circuit a vehiculelor vechi și achiziționarea celora care nu poluează;

- interzicerea folosirii motoarelor diesel în interiorul orașului (existente în Atena, Bruxelles, Berlin, Madrid, Paris).

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

înapoi la partea de sus

Taguri