Menu
RSS
Un gălățean a lăsat fără gaze peste 1.000 de oameni din mai multe cartiere

Un gălățean a lăsat fără gaze peste…

Alimentarea cu gaze natur...

150 de copii gălăţeni gălăţeni şi focşăneni au făcut istorie la Cupa Unirii

150 de copii gălăţeni gălăţeni şi f…

O iniţiativă lăudabilă în...

Finanțări de până la 100.000 euro și formare antreprenorială pentru studenții UDJ Galați

Finanțări de până la 100.000 euro ș…

Universitatea „Dunărea de...

Virginia Woolf, o scriitoare între cele două războiae mondiale

Virginia Woolf, o scriitoare între …

Atunci când va veni ziua ...

Consiliul Județean cumpără laptopuri și tablete pentru școlile speciale din județul Galați

Consiliul Județean cumpără laptopur…

Consiliul Județean Galați...

Ministrul Transporturilor: Anul acesta începe construcţia primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova

Ministrul Transporturilor: Anul ace…

Ministrul Transporturilor...

Marcel Ciolacu: La 163 de ani de la Unirea Principatelor, românii au nevoie mai mult ca oricând de unitate şi stabilitate

Marcel Ciolacu: La 163 de ani de la…

Preşedintele PSD, Marcel ...

Școlile vor primi, de marți, kit-urile pentru testare de salivă

Școlile vor primi, de marți, kit-ur…

Noile teste de salivă car...

Simona Halep şi Sorana Cîrstea au pierdut dramatic în optimi la Australian Open

Simona Halep şi Sorana Cîrstea au p…

Tenismena Simona Halep a ...

Prev Next

CSALB: Beneficiile obținute în urma negocierilor, cu 70% mai mari decât înaintea crizei sanitare Recomandat

CSALB: Beneficiile obținute în urma negocierilor, cu 70% mai mari decât înaintea crizei sanitare

Profilul consumatorului care se adresează CSALB s-a modificat în ultimii doi ani. În 2021 profilul acestuia este al unui bărbat din București, cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani, care are un credit de nevoi personale în lei și care solicită băncii diminuarea costului creditului, reiese dintr-un comunicat remis de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

„Majoritatea dintre consumatorii care solicită negocierea cu banca/IFN-ul prin intermediul CSALB sunt bărbați (55,7% în 2021 față de 58% în 2019). Cu toate acestea, femeile adresează mai multe cereri față de acum doi ani (44,3% în 2021 față de 42% în 2019). Cei mai mulți consumatori care solicită o conciliere în cadrul CSALB se încadrează în categoria de vârstă 41-50 de ani. În 2019 categoria de vârstă dominantă (32,5%) era cea cuprinsă între 31-40 de ani. A crescut și procentul de consumatori tineri, sub 30 de ani: de la 5,6% în 2019, până la 9,6% în 2021”, se arată în comunicat.

Cele mai multe cereri de conciliere vin din mediul urban, de la consumatorii din București (20,3% în 2021). Față de 2019 (27,7%), Capitala înregistrează o scădere a ponderii din totalul cererilor, în timp ce restul județelor din top 10 înregistrează creșteri. Argeș, de exemplu, nu se afla în top 10 în anul 2019, iar în 2021 a fost al doilea județ în funcție de numărul de cereri trimise către CSALB, cu 7,7%. Ilfov (5,9% în 2021 față de 4% în 2019) și Prahova (5,5% în 2021 față de 3,2% în 2019) completează primele locuri.

Dintre cererile care pot face obiectul negocierii, cele mai multe solicită diminuarea costului creditului: recalcularea dobânzii, diminuarea ratei/soldului creditului, eliminare/restiuire de comisioane, reducerea marjei de dobândă.

82,4% dintre creditele la care fac referire cererile de conciliere sunt în lei (aproape dublu față de 2019, când ponderea creditelor în lei era de 42%). Se observă o reducere importantă a problemelor apărute la creditele în CHF (5,7% în 2021 față de 25% în 2019) și Euro (9,4% în 2021 față de 28% în 2019). Motivul poate fi conversia în lei a majorității creditelor în monedă străină, demersurile directe ale consumatorilor și băncilor, precum și activitatea de conciliere din ultimii ani, care au rezolvat o mare parte din problemele acestor împrumuturi.

„Valoarea medie a beneficiilor obținute din conciliere a crescut cu 70% față de anul 2019 – de la 2.530 de euro la 4.300 de euro per dosar încheiat cu împăcarea părților. Astfel, dacă eliminăm din calcul cererile care nu pot face obiectul unei negocieri, cum ar fi cererile de radiere din Biroul de Credit, putem spune că peste 80% dintre consumatorii care s-au adresat CSALB cu o cerere argumentată în raport cu băncile, au găsit o rezolvare la problemele lor”, spune Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

înapoi la partea de sus

Taguri