Două școli din județul Galați, reabilitate printr-un proiect al Băncii Mondiale, pentru unități școlare cu risc seismic ridicat
- Publicat în Educatie
Este vorba despre SCOALA GIMNAZIALA “FLOREA JULEA” din comuna NEGRILESTI și ȘCOALA GIMNAZIALA NR.1, din comuna MATCA. Ele fac parte din primul lot de 23 de școli din România care vor fi refăcute total, în perioada următoare.
Proiectul Școli mai sigure, incluzive și sustenabile (SSIS), intrat în implementare începând cu 20 decembrie, va permite investiții integrate de până la 100 de milioane de euro în (re)construcția sau modernizarea unor școli selectate cu risc seismic ridicat din România. Obiectivul proiectului este de a ajuta școlile să atingă cerințele moderne de infrastructură și funcționalitate în materie de siguranță, reziliență, incluziune și sustenabilitate.
Există o nevoie urgentă de investiții în infrastructură școlară pentru a avea spații de învățare unde elevii să se simtă în siguranță, care să îndeplinească standardele sanitare, termice, de ventilație și de iluminat și, nu în ultimul rând, unde toții elevii să aibă acces la o școală modernă, digitală și verde, în același timp. Elevii din România au nevoie de acces modern la educație de calitate. În cadrul unui prim grup, douăzeci și trei de școli gimnaziale beneficiare au fost identificate și selectate în urma unui proces de prioritizare derulat în patru etape care a luat în considerare:
- Școlile cu cel mai ridicat risc seismic;
- Școli situate în zone cu risc seismic ridicat și pe terenuri publice și care nu au suferit recent nicio lucrare de modernizare sau renovare completă;
- Școli situate în zone cu o rată ridicată de sărăcie, indice scăzut de dezvoltare umană, capacitate bugetar-administrativă scăzută la nivel municipal, tendință demografică pozitivă, rezultate slabe ale învățării, școli supraaglomerate și școli care nu îndeplinesc standardele minime de siguranță și învățare;
- Verificare pe teren.
Pe lângă abordarea provocărilor de infrastructură, se are în vedere și proiectarea școlilor într-un mod incluziv, luând în calcul diferitele categorii de copii vulnerabili din România. În acest sens, în faza de pregătire a proiectului, au fost consultate comunități vulnerabile din zonele vizate, proces care a relevat nevoile specifice ale copiilor ce provin din comunități marginalizate, ale copiilor cu dizabilități și ale copiilor romi cu privire la școlile din comunitate.